W nowym rocznym rozkładzie jazdy ponownie znajdą się dwie pary pociągów PKP Intercity łączących Kraków i podkarpacki Zagórz. W związku ze startującą modernizacją linii 108 na odcinku Krosno – Targowiska podróżni będą jednak przewożeni autobusami zastępczymi. Organizacja ruchu zmieni się ponownie w marcu.
Niedawno PKP PLK przedstawiły
planowany harmonogram przebudowy linii kolejowej 108 między Jasłem a węzłem Zagórz. Roboty mają rozpocząć się w grudniu i początkowo obejmą tylko odcinek Krosno – Targowiska. Jak poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, podczas mającej trwać dwa lata inwestycji ani pociągi regionalne, ani autobusy nie pojadą na odcinkach z Krosna do Zagórza i Ustrzyk Dolnych.
W rozkładzie będą dwie pary kursów
Zachowana ma być natomiast komunikacja dalekobieżna. – Od 16 grudnia do 7 marca nasze pociągi będą kursować na trasie Kraków – Zagórz. Przewidzieliśmy dwie pary połączeń – informuje bowiem Biuro Prasowe PKP Intercity. Poziom oferty nie ulegnie więc zmianie w stosunku do stanu obecnego.
W związku z całkowitym wstrzymaniem ruchu na pierwszym fragmencie nie obędzie się jednak bez utrudnień dla pasażerów. – Zastępcza komunikacja autobusowa planowana jest na odcinku Krosno – Targowiska – usłyszeliśmy. Na razie w Portalu Pasażera nie przedstawiono rozkładu jazdy dla fragmentu Krosno – Targowiska – Zagórz. Nie wiemy więc jeszcze, jak konieczność dwukrotnej przesiadki wpłynie na czas przejazdu.
Co z połączeniami sezonowymi?
Należy spodziewać się, że do realizacji przewozów pomiędzy stacją Targowiska a Zagórzem wykorzystany zostanie stacjonujący w Zagórzu tabor SKPL. Prywatna spółka wystawia zresztą jednostki spalinowe dla pociągów „Wetlina” i „Bieszczady” także obecnie, gdy przejezdny jest cały ciąg Jasło – Krosno – Zagórz. – Decyzje dotyczące okresu od 8 marca będą podejmowane w późniejszym czasie po otrzymaniu od zarządcy infrastruktury informacji o zakresie zamknięć torowych – zastrzegają służby prasowe PKP Intercity.
Na razie nie wiemy więc także, czy i w jakim zakresie narodowy przewoźnik obsłuży w okresie wakacji przewozy na liniach wybiegających z Sanoka i Zagórza w kierunku Bieszczadów i Beskidu Niskiego. Dotychczas pociągi spółki docierały bowiem do Uherzec Mineralnych i szeregu miejscowości leżących na trasie do Łupkowa. Najważniejszą z nich była Komańcza, przez którą przebiega m. in. Główny Szlak Beskidzki stanowiący sporą atrakcję dla turystów pieszych.